Referenties

Wat zeggen leerkrachten na het traject ‘Sterker terug voor de klas’?

I.M, leerkracht groep 1/2 basisonderwijs:
Na een vervelende periode op mijn vorige school, kwam ik via via bij Judith Porcelijn terecht. We gingen samen lunchen en het klikte meteen. Groot was mijn verbazing over het feit dat een deel van het traject op een creatieve manier door Els werd aangepakt. Daar had ik wel oren naar! En zo kwam het dat ik deel nam aan een traject om weer sterker voor de klas te kunnen staan.
Aanvankelijk had ik het idee dat het niet meer goed met me zou komen. Ik was mezelf behoorlijk kwijtgeraakt. Mijn zelfvertrouwen was onder het nulpunt gedaald. Maar wat blijkt nu, 4 maanden later? Ik ben weer mezelf, ik mag er weer zijn! Ik heb weer plezier in het werk! Mede dankzij Els en Judith die me hebben gesteund waar ze konden. Ik ben enorm blij dat ik mezelf heb opengesteld voor het coaching traject! Ik sta nu letterlijk weer sterker voor de klas! 4 Maanden geleden had ik dit echt niet voor mogelijk gehouden. Bedankt Els en Judith! Jullie werk is echt van essentieel belang!
Mocht je ook een boost nodig hebben, schroom dan niet om dit tweetal te benaderen. Zij kunnen het verschil maken!

 

Els N, leerkracht groep 3 basisonderwijs:
Een jaar geleden zat ik er bijna doorheen. Ik wilde me eigenlijk ziek melden. Ik was moe, sliep niet goed en de leerlingen leken steeds drukker en drukker te worden. En dan heb ik het nog niet over de ouders en de administratie.
Ik ging me zelfs ergeren aan mijn collega’s. Op maandagochtend keek ik alweer uit naar het eind van de week.

Mijn directeur wees me op het traject “Sterk terug voor de Klas”.
Els en Judith hebben in een eerste gesprek precies verteld hoe zij werken en wat zij precies wel en niet voor mij konden doen. Ik vond het een prettig gesprek en besloot te kiezen voor het eerste deel van het traject. Daarna kon ik beslissen of ik nog verder wilde.

Het eerste gesprek bestond uit de bespreking van een online assessment en een middag coaching. Hier kreeg ik al aardig wat handvatten. En het assessment gaf me een goed inzicht in mijn gedrag op school onder stress. Het was nu ook duidelijk voor mij waar ik aan wilde werken en ik koos ervoor om dit samen met Els en Judith te gaan doen.

Nu, een jaar later, kan ik zeggen dat het traject geslaagd is. Ik heb weer plezier in mijn werk en ik geniet weer echt van het werken met de kinderen! Ik ben mij veel meer bewust van mijn sterke punten en ik ken ook mijn valkuilen. Bovendien weet ik nu beter hoe ik daarmee om kan gaan. Ik heb geleerd om voor mijzelf op te komen en ik heb meer inzicht gekregen in mijzelf. Het leukste is dat ik ook helemaal mezelf ben gebleven! En dat ik ontdekt heb dat kunstzinnige werken eigenlijk best heel leuk kan zijn. Het fijnste vond ik dat Alles Mag en Alles Kan. Ik heb geleerd om in kansen en mogelijkheden te denken in plaats van in problemen.

Als je net als ik geen zin meer hebt in je werk voor de klas, aarzel niet langer en ga eens praten met Els en Judith. Als het net zo goed klikt als bij mij, dan gaat er een wereld voor je open.

Wat vertellen mensen voor wie Judith en Els hebben gewerkt?

Thea van Baalen (freelance docent Nederlands als tweede taal (NT2) at JVR International – JVR Engineering), n.a.v. loopbaantraject: Els begeleidt je in de coaching met zorg. Zij kan goede analyses maken en doet dat met jou samen: zij neemt je mee in het proces. Met de opdrachten en de reflectie op het resultaat krijg je inzichten die je helpen bij het maken van belangrijke keuzes . Je wordt je bewust van belemmerende overtuigingen en ook, belangrijker nog, van je kracht. De coaching heeft mij geholpen om mijn focus op een positieve manier te verleggen.

 

Yvonne Leijendekkers (obs de Kievit te Maartensdijk): Met het huidige systeem en alle veranderingen binnen het onderwijs, moet ik heel erg oppassen om niet alleen maar met mijn werk bezig te zijn. Ik sta 4 dagen voor de klas, maar werkte ook op mijn vrije dagen. Dat is een keer niet erg, maar het is niet goed als dat gewoonte wordt. Dat is nu verleden tijd. De avond en het weekend is weer voor mij en mijn gezin. Uiteraard gaat er nog wel eens wat mee naar huis of ben ik bezig met iets wat voor het werk gedaan moet worden, maar het gevoel daarbij is nu wel heel anders. Bent of kent u ook mensen in het onderwijs en herkent u dit? Dan zeg ik: SCHAKEL  JUDITH IN !!!
Wat heeft Judith voor mij gedaan?

1) Zij houdt mij scherp! (Laat ik niets horen, dan doet zij dat wel.)
2) Zij komt haar afspraken na.
3) Zij is duidelijk en direct.
4) Zij laat mij ook zelf nadenken.
5) Als ik een vraag heb dan komt er altijd snel antwoord.

 

Herman Klop (directeur Branche Techniek & ICT at ROC Albeda College): Els is een kundige professional; verstaat haar vak en is een meester in het verbinden en vooruitbrengen. Zij heeft het bijzondere vermogen in een hybride en dynamische omgeving zo te luisteren dat ze essenties begrijpt en begrijpelijk maakt en ze voor de belanghebbenden in woord en vooral ook geschreven taal kan vatten. Voor een collectief maar ook voor een individu.
Ze kan enorm ondersteunend zijn in situaties waar economisering van werk en waardengedrevenheid samen strijden om voorrang en waar is dat niet in het publieke werkveld van deze tijd.
Coach, adviseur of projectleider en constructeur/arrangeur. Top adviseur!

 

Arrienne Ouwehand (Katwijk): Als onlangs afgestudeerde leerkracht basisonderwijs ben ik op zoek gegaan naar een ervaren persoon die mij kon voorzien van handvatten bij het invallen. Zij heeft mij ontzettend veel bruikbare adviezen gegeven waar ik direct mee aan de slag kan in het onderwijs. Deze workshop was een waardevolle aanvulling op mijn diploma. De sfeer tijdens de workshop was lekker ontspannen. Judith is echt een vrouw met veel kennis en ervaring. Het was al met al een topdag en ik kan het iedereen die net begint in het onderwijs aanraden om deze te workshop te volgen.

Reacties plaatsen is niet mogelijk.